گنبد سازی در همدان

ساخت گنبد و گلدسته استیل در ملایر

ساخت گنبد و گلدسته استیل در ملایر

ساخت یک عدد گنبد سبز و دو عدد گلدسته استیل نقره ایی در شهرستان ملایر توسط گروه گنبد و گلدسته سازی لطیفی در شهریور ماه سال 98

ساخت یک عدد گنبد به رنگ سبز به قطر کف 5 متر و مجموع طول قوس و ساق 7 متر برای مسجد النبی اکرم استان همدان شهرستان ملایر توسط مجموعه گنبد سازی لطیفی در سال شهریور ماه سال نود هشت انجام پذیرفت .

گنبدسازی در ملایر

گنبد سبز

ساخت گلدسته در ملایر

همچنین این مسجد دارای دو عدد گلدسته به قطر کف 130 سانتی متر و ارتفاع 11 متر به صورت گلدسته دو موذنه از جنس استیل نقره ایی ترکیب شده با استیل طلایی گرید 304 می باشد .

گلدسته ها دارای دو موذنه بوده و در ساخت اسکلت گلدسته ها برای مهار جانبی و مقاومت در برابر بار باد و زلزله از نبشی 5 استفاده شده است ، همچنین گلدسته ها دارای نردبان برای دسترسی به بالای گلدسته و قسمت موذنه می باشند .

گنبد سازی / گلدسته سازی / ساخت گنبد / ساخت گلدسته

اطلاعاتی در مورد استان همدان – شهرستان ملایر

مَلایر شهری تاریخی در غرب ایران بوده جزو استان همدان می باشد . شهر ملایر مرکز شهرستان ملایر و در ۳۸۶ کیلومتری غرب پایتخت و در ۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان واقع شده‌است.این شهر از نظر جمعیت دومین شهر بزرگ استان همدان، به‌ شمار می‌آید.ملایر از ترکیب دو واژه «مال» و «آگر» تشکیل شده که به معنی سرزمین آتش است. همچنین به سرزمین آریایی‌ها نیز تعبیر شده‌است. ملایر از مرکز استان با نام‌: یاسوج بزرگتر است. همچنین بررسی تپه نوشیجان٬آتشکده و قلعه‌ای باستانی در ۱۵ کیلومتری غرب ملایر با کاوش‌های باستان‌شناسان در این تپه باستانی سه طبقه شناسایی شد که طبقه اول را به مادها، طبقه دوم را به هخامنشیان و طبقه سوم را به ساسانیان نسبت می‌دهند. مردم ملایر به زبان فارسی و گویش ملایری تکلم می‌کنند. شهرداری ملایر در سال ۱۳۱۷ تأسیس و این شهرداری هم‌اکنون دو منطقه دارد. فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در این شهر قرار دارد.

گنبد سازی

گلدسته سازی

ساخت گنبد و گلدسته

گنبد سازی
ملایر دارای سرانه فضای سبز بالایی است به‌طوری که شامل ۴۰ پارک شهری، ۴ پارک جنگی و یک پارک قدیمی به نام پارک سیفیه است. سرانه فضای سبز در ملایر بیش از ۳/۱۴متر مربع است. از جمله آثار دیدنی در ملایر می‌توان به پارک سیفیه، یخچال میرفتاح، شهر زیرزمینی سامن دوره اشکانیان، پروژه مینی ورد ملایر، بام ملایر و دریاچه کوثر اشاره کرد.
ملایر دارای طبیعت معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های معتدل است. وجود روستاها و زمین‌های وسیع کشاورزی و باغ‌های حاصل خیز انگور و فاصله کمتر از ۱۵۰ کیلومتر با سه مرکز استان و قرارگیری بر سر راه‌های مواصلاتی اصلی، همچنین گستردگی صنعت مبل و منبت در توسعه ملایر مؤثر بوده‌است.

مساجد قدیمی در ملایر

در حال حاضر، شش مسجد قديمي و تاريخي اين شهرستان در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

 از اين تعداد، مسجد حاج قاسم، عاشورا و سيفيه در شهر ملاير و سه مسجد باب الحوائج، صاحب الزمان(عج) و حسينيه منتصرالملك در روستاهاي ملاير بنا شده است.

مسجد حاج قاسم با قدمتي 150 ساله، توسط شخصي به نام حاج’محمد قاسم خوانساري’ در دوره قاجار بنا شده و شبستان اصلي آن داراي 12 طاق گنبدي است كه بر روي شش ستون آجري استوار شده است.

اين مسجد قديمي از يك محراب زيباي آجري شكل تشكيل شده كه مقابل درب ورودي شبستان است و در سال 1378 به شماره 3372 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.

گنبد سازی در همدان

ساخت گنبد در همدان

گنبد سازی در همدان

ساخت گلدسته در همدان

گلدسته سازی در همدان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *